torek, 1. september 2009

Photogate trigger

V prejšnji objavi sem opisal proženje bliskavic s pomočjo zvoka, tokrat pa je na vrsti foto-celica. Načrt in idejo sem dobil iz istega vira, na testni ploščici pa je dovolj prostora, da lahko nanjo postavim vsa tri vezja (časovni zamik ter zvočno in foto prožilo).



Meja med neredom in ustvarjalno atmosfero je zelo tanka ;)



Sestavljena prototipna ploščica: zvočno prožilo na levi, na sredini vezje za nastavitev časovnega zamika, na desni pa "srce" foto celice. Dodal sem še tri stikala; prvo je namenjeno vklopu in izklopu naprave, z drugim lahko vključim ali izključim zamik proženja, zadnje pa je namenjeno preklopu med zvočnim prožilom in foto celico.



Foto celica je sestavljena iz oddajne diode (modra) in sprejemnega foto-tranzistorja. Fizična izvedba in povezava teh elementov je vzela še največ časa.



Sestavljeno vezje, pripravljeno na akcijo. Prva bliskavica (Canon 580EX II) se proži preko signala iz vezja, druga (Nikon SB-26) pa ima vgrajeno fotocelico in se samodejno sproži ob blisku prve. Obe bliskavici sta nastavljeni v "Manual mode", moč pa je nastavljena na 1/64 ali 1/32.

PS: Stojalo za fotocelico je patentirano ;)



Prvi preizkus z "letečo" žarnico (brez zakasnitve proženja).



Sledila je serija padajočih M&M's-ov, kjer sem se poigral z nastavitvami časovnega zamika, da sem ujel pravi trenutek.



Verjetno ni potrebno omenjati, da so bili M&M's za enkratno uporabo ;)



Sledilo je "klasično" lovljenje padajočih kapljic...





12 komentarjev:

Renato pravi ...

Vau!

Anita pravi ...

Najs!!!!

Tine pravi ...

a sem zdnjič rekel...svaka čast? Kaj bom pa danes??? izjemno res!!

Robert pravi ...

Iskrene čestitke, tudi za patent ;-))
A je težko dobiti elektroniko?

matejmm pravi ...

@Robert: Vse elektronske elemente sem dobil v trgovini IC Elektronika v Ljubljani.

Robert pravi ...

Bom verjetno tudi sam poskusil. Sem take stvari fotkal pred časom, ampak ciljal ročno.

matejmm pravi ...

@Robert: Če boš imel kakšno vprašanje ni problema. Jaz sem šel v IC Elektroniko kar s seznamom iz spletne strani Hiviz in so mi oni poiskali nadomestne komponente.

Ziga pravi ...

Najs! Sem ze parkat razmisljal, da bi se lotil tega... Vie viel kostet vse skupi za zvocno verzijo?

Ziga pravi ...

Se opravicujem, ravnokar sem prebral prejsno objavo :) 20€+ za zvok, foto celico in delay? Ni slabo :)

Marko Kuralt pravi ...

A bi se mogoče natančno dalo zvedet ker načrt s te strani si uporabil?
hvala

matejmm pravi ...

@Marko: Tole na slikah je narejeno po Schmitt-triggered photogate - torej tisti, ki uporablja za proženje čip in ne tranzistorja. Sem sestavil tudi tega s tranzistorjem, samo nisem še preizkusil.

http://www.hiviz.com/kits/instructions/spg1-du-manual.htm

Je pa res, da sem uporabil ločen tranzistor in diodo.

Marko Kuralt pravi ...

Ok, ful hvala. Aja pa odličen blog.