četrtek, 27. avgust 2009

Sound trigger

Večkrat sem občudoval fotografije na katerih so objekti "zamrznjeni v času". Spraševal sem se kako je sploh mogoče narediti take posnetke in kmalu odkril spletno stran www.hiviz.com, kjer je postopek lepo razložen. Ključno vlogo igrajo senzorji, ki sprožijo bliskavico v točno določenem trenutku.

Na strani je mogoče naročiti "kit" prožilnih vezij, ker pa so vsi postopki izdelave natančno opisani, sem se odločil, da si zadevo poskusim sestaviti sam. Material sem kupil v trgovini IC elektronika v Ljubljani, kjer so mi dali tudi nekaj koristnih nasvetov. Cena vseh potrebnih komponent za sestavo vezij (Sound trigger, Photogate in Delay unit) je nekaj več kot 20 eur.



Danes sem uspel sestaviti "sound trigger", ki sproži bliskavico ob glasnem zvoku (ploskanje, udarec ob mizo...) in vezje za nastavitev zamika proženja (delay). Sestavljena zadeva izgleda nekako takole...



Na vezje je potrebno priključiti še napajanje in kabel za proženje bliskavice.



In še rezultati hitrega preizkusa delovanja.



Dvojna osvetljitev (ne namenoma):



Pravo razbijanje žarnic še pride na vrsto, to je bilo bolj za ogrevanje ;)

4 komentarji:

Tine pravi ...

Oldično, svaka ti čast! Se že veselim novih rezultatov.

Anonimni pravi ...

Hvala za intiresnuyu iformatsiyu

Unknown pravi ...

LP
mene pa zanima kako si priključil vezje z flash-om

matejmm pravi ...

@tim: Uporabil sem malce prilagojen PC sync kabel...