ponedeljek, 21. julij 2008

White balance

Pred časom sem komplet fotografske opreme dopolnil z barvnimi filtri za bliskavice. Na spletni strani www.flashgels.co.uk sem naročil 2 kompleta gel-filtrov, ki jih namestim pred glavo bliskavice in s tem svetlobi spremenim barvo.

Prvi komplet (Effects filter pack) lahko služi za obarvanje ozadja in sem ga že uspešno uporabil pri naslednjih fotografijah:





Na obeh fotografijah je ozadje list belega papirja, le na bliskavici za ozadje, sem namestil filtre druge barve.

Drugi komplet filtrov (Color correction) je namenjen barvni korekciji svetlobe. Svetloba iz bliskavice ima drugačno barvno temperaturo, kot navadne ali neonske žarnice in je bolj prilagojena dnevni svetlobi. Pri fotografiranju v situacijah, kjer imamo več različnih virov svetlobe lahko tako pride do neželenih barvnih učinkov.

Če npr. fotografiramo v prostoru, kjer je ozadje (ambient) osvetljeno z običajnimi žarnicami, glavni objekt pa želimo osvetliti z bliskavico, se znajdemo v situaciji, ko pravilno osvetljen le glavni objekt ali ozadje. Težavo lahko rešimo tako, da svetlobo bliskavice s pomočjo ustreznega filtra prilagodimo na ambientalno svetlobo, v fotoaparatu pa izberemo pravo nastavitev beline (White Balance).


Komplet vsebuje zelene (neonske žarnice), oranžne (navadne žarnice) in modre filtre za korekcijo svetlobe v različnih pogojih. Dodanih je tudi nekaj ND (Neutral Density) filtrov s katerimi lahko zmanjšamo moč svetlobe. Ker korekcijskih filtrov še nisem preizkusil v praksi, sem doma postavil testno okolje.


Levo polovico belega papirja sem osvetlil z enim virom svetlobe, desno pa z bliskavico. Na sredino sem postavil kos kartona, da svetloba iz ene strani ni motila druge.

Običajna (wolframova) žarnica

V prvem primeru sem levo polovico osvetlil z navadno žarnico, levo pa z bliskavico. Na fotoaparatu sem WB nastavil na navadno žarnico. Rezultat je viden spodaj. Leva stran je osvetljena pravilno, na desni pa je svetloba iz bliskavice (brez filtra) modre barve.



Na fotoaparatu sem spremenil nastavitev WB za fotografiranje z bliskavico. V tem primeru je pravilno osvetljena desna polovica papirja, leva (navadna žarnica) pa da oranžen ton. To je najbolj pogost pojav, ko pri umetni svetlobi fotografiramo z bliskavico in so objekti v ozadju obravani oranžno.



Čez bliskavico sem namestil oranžen CTO (Color Temperature Orange) filter, WB pa nastavil na svetlobo za navadne žarnice in nastal je spodnji posnetek, kjer je barvna temperatura na obeh straneh že zelo podobna.



Neonska žarnica

Preizkus sem ponovil še z neonsko žarnico, kjer pa so me rezultati malce presenetili. Pričakoval sem uskladitev z zelenim filtrom, vendar se je izkazalo, da je barvna temperatura neonske žarnice, ki sem jo uporabil v preizkusu, zelo podobna običajni žarnici.



Levo neonska žarnica, desno bliskavica brez filtra - WB kalibriran na svetlobo iz neonske žarnice.



Enaki pogoji, le da je bil za WB uporabljena nastavitev za bliskavice.



Na bliskavico (desno) sem ponovno namestil oranžen CTO filter, v fotoaparatu pa izbral WB, ki sem ga prej kalibriral za neonsko svetlobo. Če ne upoštevamo različnih jakosti osvetlitev, sta obe polovici relativno dobro barvno usklajeni.



Komaj čakam, da zadevo preizkusim tudi kje v praksi. Več informacij o korekciji svetlobe s pomočjo barvnih filtrov je na voljo na spletni strani strobist.blogspot.com

1 komentar:

mbbirdy pravi ...

Zanimiv članek!