sobota, 13. september 2008

Obdukcija

Ne poskušaj tega sam doma! Kot avtor prispevka ne prevzemam nobene odgovornosti za morebitno škodo.

Po notranjosti namiznih računalnikih sem začel "šariti" ko je na njih še pisalo PC XT. Ko so se pojavili prvi prenosniki, sem njihovo notranjost dojemal kot nekakšen black box in dlje od zamenjave baterije, delovnega pomnilnika ali diska nikoli nisem prišel (že to se mi je zdel velik podvig). Pred kratkim mi je v roke prišel prenosnik, nad katerim so serviserji na pooblaščenem servisu obupali. Nisem se mogel zadržati, da ne bi preveril kako izgleda zadeva od znotraj.



Klasičen pogled na spodnjo stran prenosnega računalnika. Pred razdiranjem priporočam, da si na spletu poiščete servisna navodila za vaš model.



Prvi korak je enostaven in do tukaj je navadno potreben le običajn izvijač. Za nadaljevanje so že lahko potrebna tudi bolj specialna orodja (v mojem primeru torx ključi in izvijači za finomehaniko). Odstranjen akumulator, delovni pomnilnik (RAM) in trdi disk.



Po odstranitvi tipkovnice se razkrije pogled na drobovje: optična enota, modem, procesor, hladilnik...



Odstranitev zgornje plastične zaščite omogoči dostop do vijakov za pritrditev zaslona.



Odstranjen zaslon.



Razdrt LCD zaslon. Pri razdiranju plastičnih delov je v večini primerov potrebne kar precej sile in priznam, da če bi imel še kaj upanja, da bo ta prenosnik kdaj deloval, si ne bi upal tako na silo odstraniti kakšne komponente. Potrebno pa je biti previden, da se kje ne skriva še kakšen vijak. Lokacije vijakov so kar dobro opisane v servisnih navodilih.



Odstranjen nosilec tipkovnice in zgornji pokrov omogoči dostop do vseh vgrajenih komponent.



Odstranjen hladilnik z ventilatorjem, modem in osnovni delovni pomnilnik (RAM).



Na koncu od prenosnika ostane samo še kos plastike.



Končni rezultat po uri razdiranja.



Za zabavo sem potem poskusil vse skupaj tudi nazaj sestaviti. Uspelo mi je, vendar je ostalo 5 vijakov katerih izvorne lokacije nisem našel ;)

5 komentarjev:

Anonimni pravi ...

A potem si ga samo razdrl al tud popravu? ;-)

matejmm pravi ...

@meeya: Sem mislil, da je že iz naslova jasno. "Operacija uspela, pacient umrl" ;)

Tine pravi ...

Matej a mi prideš pomagat? ...nekje vmes se mi je nekaj zataknilo:))

matejmm pravi ...

@tine: Če ne gre zlepa, poskusi na silo! ;)

Anonimni pravi ...

Lep prikaz :)