sreda, 22. april 2009

XXXLarge

Prvi digitalni fotoaparat sem kupil leta 2004 in se je ponašal z napisom 3,2 Mega Pixels. Ob pogledu na fotografije, ki jih je bilo to "čudo tehnike" sposobno zajeti sem bil prepričan, da večje ločljivosti fotografij ne bom nikoli potreboval.



Seveda sem se zmotil... Že slabi 2 leti kasneje sem imel v rokah fotoaparat z nalepko 10 Mega Pixels. To so bili tudi časi, ko sem se začel bolj resno ukvarjati s stock fotografijo. Na spletni strani iStockphoto je postopek tak, da fotograf pošlje največjo fotografijo, ki jo ima, sistem pa sam generira manjše različice. Od velikosti fotografije, ki jo kupec izbere, je odvisna tudi cena. Večja kot je osnovna fotografija, večji je tudi potencialni zaslužek.

Najmanjša fotografija za iStockphoto je 2Mpix (1600x1200 pix) vendar to zadošča le za Medium velikost. Večina fotografij v mojem portfoliu je posnetih s fotoaparatom Sony DSC R1 (10Mpix), ki omogoča "le" izdelavo fotografij velikosti Large (6Mpix) saj se za XLarge zahteva 12Mpix datoteke. Edina možnost za izdelavo večjih fotografij je bila tako montaža več fotografij v eno, vendar je postopek zamuden in primeren le za specifične motive.

S posodobitvijo opreme prejšnji mesec, sem preskočil nekaj razredov in tako fotografije iz 5D mkII z 21Mpix v osnovi padejo v XXXLarge kategorijo. Seveda to velja le v primeru, če fotografij nič ne obrežem, saj maneverskega prostora praktično ni. Zahtevana velikost za XXXLarge je 5600 x 3700 px, fotografije iz "petke" pa so velike 5616x3744 px. Rezultat fotografiranja vabil je tako prva fotografija velikosti XXXL (če ne štejem sestavljenih) objavljena v mojem portfoliu.



Na žalost pa preskok iz kategorije Large v XXXLarge ne pomeni tudi toliko večjega zaslužka, saj je večina prodanih fotografij še vedno manjših.

Do marca 2008 sem vodil podrobno statistiko prodaje iz katere je razvidno, da je struktura prodanih fotografij po velikostih naslednja:
  • XSmall: 26,3%
  • Small: 24,3%
  • Medium: 28,6%
  • Large: 20,3%
  • > Large: 0,5% (upoštevati je potrebno majhno število takih fotografij v mojem portfoliu)
Prav zanima me, kakšno ločljivost bo imel naslednji fotoaparat, ki ga bom kupil? Se bo že približal Hasselbladu H3D-II s 50Mpix?

S kakšno ločljivostjo pa ti fotografiraš? Zadošča za tvoje potrebe?

Ni komentarjev: