torek, 26. februar 2008

Steklo

O fotografiji stekla sem prebral že veliko, vendar se do nedavnega tega še nisem lotil. Prejšnji petek pa sem prejel prošnjo, če bi lahko fotografiral steklenice vina za prospekt. Večina vikenda je bila tako v znamenju eksprimentiranja, kar nekaj pa je bilo tudi priprav, saj nisem imel vse potrebne opreme. Uspelo mi je preizkusit 3 različne osvetlitve.

1. Osvetlitev od spodaj in ozadje
Svetlobno okno (softbox) sem postavil pod steklo, vanj pa namestil majehn fleš (moja nova pridobitev od prejšnjega tedna - rabljen Nikon SB-26) En studijski fleš sem postavil na tla in ga usmeril v ozadje - bel papir. BTW: Stari reflektorji služijo samo še kot stojala za ozadje ;)



Da bi se čimbolj znebil odsevov v steklu sem si iz kartonske škatle naredil nekakšen "šotor", ki sem ga od znotraj prevlekel s črnim filcem. Škatla ima na vrhu odprtino, ki jo lahko izkoristim za osvetlitev iz vrha, ali pa jo prekrijem. Pri tej postavitvi je bila odprtina zaprta. Sprednjo stran sem še dodatno zaprl s filcem, tako da je bila odprtina skozi katero sem fotografiral čim manjša in tako tudi manj odsevov v steklu.

2. Osvetlitev od strani
Pri tej kombinaciji sem postavil dve studijski bliskavici na vsako stran steklenice. Majhen fleš sem uporabil za osvetlitev ozadja. Postavil sem ga pod steklo in nastavil tako, da sem dobil čisto belo ozadje. Pri določeni postavitvi luči ozadja sem dobil tudi zanimiv odsev steklenice v steklu.



3. Osvetlitev z vrha in oadja
Svetlobno okno sem položil na škatlo iz prve postavitve tako, da je bila svetloba usmerjena navpično navzdol. Tudi v tem primeru sem v svetlobno okno namestil mali fleš, saj bi bil studijski fleš pretežak. Ozadje sem osvetlil s studijsko bliskavico iz tal. Žal te postavitve nimam dokumentirane.

Rezultati:
Od leve proti desni: (1) osvetlitev od spodaj, (2) osvetlitev od strani in (3) osvetlitev z vrha.

Belo vino:


Rdeče vino:


Katera osvetlitev se zdi pa tebi najboljša?

Nato sem naredil še nekaj posnetkov kompozicij več steklenic skupaj, ki sem jim dodal še nekaj dekoracije.



Ker so bile studijske bliskavice nastavljene na najmanjo možno moč in sem še vedno fotografiral z zaslonko f16, sem za efekt manjše globinske ostrine uporabil ND2 filter na aparatu. Tako da sem lahko fotografiral pri zaslonki f4.



Ker sem imel sceno že postavljeno, sem zadevo izkoristil in naredil še nekaj "noname" stock posnetkov.



11 komentarjev:

Anonimni pravi ...

A bi se dalo tole kej sprobat? Z osvetlitvijo ali brez ... ;-)

Tine pravi ...

Meni je ovetlitev od spodaj najboljsa, ceprav tudi ta z odsevom zelo zanimiva.Pri 3 me moti odsev flesa. Pa se ena cudna lisa se ti pojavi, no vsaj na tem monitorju.Drugace pa cestitke, lahko mirno rcemo da se ti je trud poplacal. Res so izjemne.

Tanja pravi ...

Jaz se sicer na slikanje spoznam kot krava na sedlo, ma meni so najbolj všeč tiste z osvetlitvijo zgoraj, prav zaradi tistega odseva.. Tako mi zdgleda flaša bolj "čista", svetleča, zglancana, tako kot steklo mora biti. Pri ostalih mi flaše zgledajo motne, kot bi bile prašne in ne spucane. Zame se steko mora svetiti da je lepo. Ampak kot sem že rekla, sem glede slikanja čisti laik, ocenjujem bolj iz stališča potrošnika :-)

Anonimni pravi ...

Vse so dobre, čeprav ima vsaka kakšno pomanjkljivost. Od spodaj je preveč prosojno dno, od zgoraj je odsev kar preveč izrazit, s strani pa (vsaj pri belem vinu) barve delujejo medlo in napisa napis ni dobro viden. Še vseeno pa so odlične :D

Sem začel malo spremljati tvoj blog in naredil podoben table top kot ga imaš ti. Samo še kakšne luči morem kupiti pa bo.

Anonimni pravi ...

Morda je ta odsev od spodaj res malenkost moteč. Mi je pa všeč ko je lepo dokumentirano. Lepo je predvsem videt, kako smer svetlobe vpliva na fotko.

matejmm pravi ...

@Meeya: Zaenkrat so še vse flaške zaprte. Čakam, da se naročnik izjasni ali želi še kakšne popravke in še kakšno drugo kompozicijo, potem pa "udri po blagu" ;)

@Tine: Osvetlitev od spodaj izgleda tudi meni OK, samo da mogoče malce premalo 3D občutka. Izgleda, kot bi bila steklenica narisana. Se pa tam lepo vidi nalepka. Osvetlitev iz vrha bi bila verjetno bolj primerna za kakšne kozarce, kjer se ne bi tako videlo tistega odseva. Bo treba preizkusit.

@Tanja: Po eni strani ti dam prav, sedaj ko gledam je res, da izgleda tista steklenica od vrha osvetljena najbolj čista. Mogoče je pri srednji varianti premalo izrazit tisto odsev na vsaki strani, ki naj bi tudi prikazal prav ta efekt.

@Insomniac: Se popolnoma strinjam s komentarjem. Verjetno bi bilo treba združit od vsake fotke najboljše. Potem bi vzel nalepko iz prve fotografije (od spodaj) in steklenico iz druge (od strani). Sicer pa me veseli, da si si naredil table-top. Meni odlično funkcionira in se je investicija že davno povrnila. Luči so pa za začetek čisto OK tiste iz Bauhausa.

Ne glede na to, da imam sedaj na voljo tudi studijske fleše, še vedno marsikakšno stvar naredim v šotoru. Sem ga najbolj vajen in ima svoje prednosti. Ga je pa potrebno kar naštudirat, da ti pridejo dobre fotke ven.

@Uroš: Kateri odsev se ti zdi moteč? Refleks steklenice na podlagi (na šipi) ali svetloba od fleša na dnu steklenice pri osvetlitvi od spodaj.

Srednjo varianto (osvetlitev od strani) je zelo enostavno narediti tudi brez tistega odseva spodaj. Samo fleš od ozadja malo obrneš, pa ti svetloba prekuri tisti odsev. Ampak meni se je zdel zanimiv in sem ga pustil.

Anonimni pravi ...

Saj verjetno bom res šel kar v Bauhaus. Kje pa si dobil stojala za reflektorje in koliko stanejo?

matejmm pravi ...

@insomniac: Ko sem jaz zadnjič gledal so bile v Bauhausu luči (500w) skupaj s stojali po 22€.

Anita pravi ...

Jaz sem dala v Bauhausu, po 16 evrotov za 500 vatno s stojalom.
Meni je najbolj všeč tista z osvetlitvijo od zgoraj.

Anonimni pravi ...

Tisto kar se vidijo steklenice na podlagi. Mimogrede, ali me lahko prijaviš za tisti tečaj na iStock?

matejmm pravi ...

@UrosG: Tudi naročnik se je odločil za tiste steklenice z odsevom. Mislim, da je to najbolj klasično fotografiranje steklenic, ki se največ uporablja.

Za minilypso pa ni problema... Si prijavljen. Nisem vedel, da si tudi ti na iStocku.