ponedeljek, 3. avgust 2009

Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM

Kar nekaj časa sem razmišljal, da bi bilo mojo zbirko objektivov dopolnil tudi z enim svetlobno močnejšim objektivom. Po temeljitem pregledu ponudbe sem se odločil za objektiv Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM, ki sem ga prejšnji teden tudi dobil.



Objektiv je najmanjši v moji trenutni "floti", a je še vedno pravi orjak v primerjavi z ostalimi fiksnimi 50mm objektivi. Po velikosti ga v tej kategoriji prekaša le Canon EF 50mm f/1.2L USM, ki pa je več kot 1.300 EUR dražji.

Poleg tega, da naj bi objektiv pri odprti zaslonki dajal boljše rezultate kot Canon 50mm f/1.4 USM, mi je všeč tudi zaradi tega, ker ima navoj za filtre s premerom 77mm. To pomeni, da lahko nanj nataknem tudi filtre iz Canon EF 24-105mm f/4L IS USM in Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM.



Seveda je bilo potrebno objektiv takoj preizkusiti.



Začetnemu navdušenju je kmalu sledil "hladen tuš", saj rezultati niso bili taki, kot sem jih pričakoval. Objektiv je bil precej "mehak", dokler nisem zaslonke zaprl tja do f/2.8.


(s klikom na fotografijo se odpre 100% crop)

Ker sem objektiv nabavil predvsem za fotografiranje v slabših svetlobnih pogojih in pri zaslonki f/1.4, z videnim seveda nisem bil zadovoljen.

Spomnil sem se besed trgovca, ki mi je svetoval, naj preverim, če ima objektiv front/back focus in naj to nastavim v aparatu. Na spletu sem poiskal navodila in pripomoček za kalibracijo, ter se takoj lotil dela.


(s klikom na fotografijo se odpre 100% crop)

Že po nekaj posnetkih je postalo jasno, da objektiv ostri bližje aparatu, kot bi moral. S preizkušanjem sem ugotovil, da dobim najboljše rezultate, če nastavim ostrenje na +12mm.


(s klikom na fotografijo se odpre 100% crop)

Ker sem isti dan v trgovini Mixi prevzel tudi zaščitni in polarizacijski filter, sem prodajalca prosil, če lahko naredim hiter primerjalni test z Canon EF 50mm f/1.4 USM.


(s klikom na fotografijo se odpre 100% crop)

Kmalu je postalo jasno, da z objektivom ni vse OK, saj je bil v centru precej bolj "mehak" kot pa Canon. Ob robovih je bilo stanje še slabše, ampak to sem nekako pričakoval, saj je bila ta lastnost omenjene že v testih, ki sem jih prebral pred nabavo.


(s klikom na fotografijo se odpre 100% crop)

Prijazni trgovec mi je predlagal še primerjavo s kar 4x cenejšim objektivom Canon EF 50mm f/1.8 II, tokrat seveda pri zaslonki f/1.8. Čeprav je Canon f/1.8 manj oster kot Sigma, pa razlika ni tako velika.


(s klikom na fotografijo se odpre 100% crop)

Ugotovitve, podkrepljene s testnimi posnetki, sem posredoval trgovcu, ki mi je obljubil zamenjavo objektiva še v tem tednu. Bom poročal o razpletu zgodbe.

Za konec pa še nekaj posnetkov z omenjenim objektivom.







PS: Še enkrat hvala prijaznemu osebju trgovine Mixi v Ljubljanskem BTC, ki so mi za test posodili Canon EF 50 f/1.4 USM in Canon EF 50mm f/1.8 II.

5 komentarjev:

UrosG pravi ...

Še dobro, da se nisem zagnal v nakup. Bom raje ubral kar Nikona, ki je bojda fantastičen. Sigma ima vse prevečkrat probleme z optiko.

matejmm pravi ...

@UrosG: Sem dočakal pred par dnevi še drugo kopijo istega objektiva pa ne vidim bistvene razlike med njima. Se tudi jaz nagibam bolj k zamenjavi za Canona 50mm f/1.4 USM. Sigmin objektiv mi je sicer zelo všeč, ampak me moti, da ne morejo zagotoviti konstantne kvalitete pri izdelavi. Škoda :(

Anonimni pravi ...

zelo intiresno, hvala

Bimmer_E30 pravi ...

Zelo zanimiv test, ki mi je trenutno kar precej prav prišel.

Hvala

matejmm pravi ...

@Bimmer: Primerjalnih testov teh dveh objektivov je kar nekaj. To so samo moje spoznanja in verjamem, da ima kdo drug, drugačne izkušnje. Moja glavna ugotovitev pa je, da kakovost pri Sigmi pricej niha.