ponedeljek, 10. september 2007

iStockphoto down

Zadnje čase imajo sistemski administratorji pri podjetju iStockphoto težke dneve (in verjetno tudi noči). Že skoraj tri tedne se mučujo, da bi zagotovili normalno delovanje strani, vendar jim to le delno uspeva. Stran je občasno nedosegljiva, včasih ne delujejo posamezni deli (npr. modul za dodajanje novih fotografij), sedaj pa so zaradi razbremenitve strežnikov začasno izključili diskusijske skupine uporabnikov (forume).

iStockphoto down

Ker se tudi sam ukvarjam z informatiko in s spletnimi storitvami si lahko zamišljam, kako se počutijo skrbniki sistema in njihovi vodje v tej situaciji. Če ne deluje že ena od storitev, na strežnikih za katere sem vsaj delno odgovoren, se ne počutim prav dobro. V mojem primeru to niso "življenjsko pomembne" storitve, od katerih bi bil naročnik odvisen.

Pri iStocku je zgodba drugačna, saj celoten prihodek ustvarijo ravno preko spleta. Nedelovanje spletne strani tako zanje pomeni neposreden izpad dohodka.

Ne poznam arhitekture njihovega sistema, vendar si zamišljam, da je potrebno za obvladovanje take količine podatkov imeti zelo močne strežnike in vso pripadajočo informacijsko infrastrukturo. Samo moje fotografije (700 fotografij) na iStockphoto zasedejo 2,5 Gb prostora na disku. In jaz sem "majhna ribica". Lise Gagne (verjetno fotografinja z največ prodanimi fotografijami) na dan proda okoli 650 fotografij. Na strani je trenutno na voljo preko 2,1 MIO fotografij in grafičnih datotek, v vrsti za sprejem pa jih je še skoraj 50.000.

Ekipi pa je treba priznati domiselnost, saj tako lepo oblikovanega obvestila o napaki (Error 503) še nisem videl. Vseeno pa upam, da bodo stran čimprej postavili nazaj v normalno delovanje. Konec koncev je od tega odvisen tudi moj zaslužek ;)

PS: Med pisanjem teh vrstic sem hotel preveriti število fotografij, ki čakajo na sprejem in me je ponovno presenetilo neprijetno, že znano, sporočilo.

2 komentarja:

Renato pravi ...

Priprave na 11. september? ;)

matejmm pravi ...

@Renato: Upam, da ja ne. Sicer terminsko bi se izšlo. Je pa pred nekaj uricami Bruce najavil, da naj bi bilo težav s strežniki konec. We'll see...